W celu zarejestrowania się jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy czy transferująca zasiłek prosimy o korzystanie z usług elektronicznych dostępnych na stronie urzędu.
Rejestracja elektroniczna osób bezrobotnych i poszukujących pracy /portal www.praca.gov.pl/
Rejestracji można dokonać na dwa niżej zamieszczone sposoby:
________________________________________________________________________________Rejestracji można dokonać na dwa niżej zamieszczone sposoby:
1. Rejestracja przez Internet – tzw. pełna rejestracja.
jest to pełna rejestracja, która nie wymaga wizyty w urzędzie w celu uzyskania statusu osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy i polega na wypełnieniu wniosku o dokonanie rejestracji za pośrednictwem formularza elektronicznego dostępnego na stronie internetowej. Osoba ubiegająca się o zarejestrowanie w tym trybie jako bezrobotny, podaje we wniosku o dokonanie rejestracji wymagane dane oraz załącza do wniosku zeskanowane/zdjęcia dokumenty oraz wskazuje właściwy urząd. Wymagane jest dołączenie wszystkich zeskanowanych dokumentów niezbędnych do rejestracji (spis dokumentów jest dostępny
w zakładce „dokumenty do pobrania").
w zakładce „dokumenty do pobrania").
W celu dokonania pełnej rejestracji przez Internet należy posiadać jedno z poniższych narzędzi:
- bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu,
- podpis potwierdzony profilem zaufanym ePUAP,
- podpis osobisty weryfikowany za pomocą ważnego certyfikatu podpisu osobistego.
Informacja dla osób chcących rejestrować się w/w trybem:
Profil zaufany można założyć poprzez platformę usług pocztowych https://www.envelo.pl/. Wybierając opcję https://www.envelo.pl/profil-zaufany-epuap/a załóż profil zaufany, a następnie należy się udać do placówki pocztowej.
Rejestracja poprzez profil zaufany: https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany lub podpis elektroniczny za pośrednictwem portalu https://www.praca.gov.pl.
Jeżeli pojawiają się problemy z wypełnieniem formularza informacje można uzyskać pod numerem infolinii 19 524 lub skorzystać z filmu instruktażowego https://www.youtube.com/watch?v=sr7SoU2fLwY lub https://www.youtube.com/embed/W4lpTrcH1f4
Informujemy, że osoba, która nie dysponuje profilem zaufanym, a ma dostęp do konta elektronicznego
w banku ma możliwość założenia profilu zaufanego bez wychodzenia z domu. Szczegółowe informacje https://pz.gov.pl
________________________________________________________________________________
2. Zgłoszenie do rejestracji w powiatowym urzędzie pracy /nie wymaga podpisu kwalifikowanego lub profilu zaufanego/ - tzw. niepełna rejestracja
W przypadku, o którym mowa wyżej, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra, Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 kwietnia 2020 r. w sprawie rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy rejestracja następuje w dniu przeprowadzenia przez pracownika powiatowego urzędu pracy rozmowy telefonicznej
z osobą ubiegającą się o zarejestrowanie jako bezrobotny albo poszukujący pracy bez osobistego stawiennictwa w powiatowym urzędzie pracy, na podstawie:
1) danych zawartych w przedłożonym formularzu elektronicznym;
2) dokumentów załączonych do formularza elektronicznego;
3) danych zawartych w dostępnych rejestrach;
4) informacji przekazanych w rozmowie telefonicznej z pracownikiem powiatowego urzędu pracy przez osobę ubiegającą się o zarejestrowanie jako bezrobotny albo poszukujący pracy.
Kontakt pracownika Urzędu z osobą ubiegającą się o rejestrację nastąpi w kolejności składania wniosków. Z uwagi na liczbę składanych wniosków kontakt pracownika Urzędu może nastąpić
z opóźnieniem.
W związku z powyższym zachęcamy do wypełniania wniosku o dokonanie rejestracji za pośrednictwem formularza elektronicznego opatrzonego profilem zaufanym lub podpisem elektronicznym. W takim przypadku rejestracja następuje od dnia złożenia wniosku.
UWAGA:
OSOBY, KTÓRE DOKONUJĄ REJESTRACJI PRZEZ INTERNET PROSZONE SĄ O ZAŁĄCZANIE KOMPLETNEJ DOKUMENTACJI DOTYCZĄCEJ ZATRUDNIENIA I WYKSZTAŁCENIA ZA POŚREDNICTWEM:
1. STRONY: WWW.PRACA.GOV.PL
(skany lub zdjęcia - prosimy o sprawdzanie czy dokumenty są czytelne)
LUB
2. POCZTY POLSKIEJ, POCZTY ELEKTRONICZNEJ, EWENTUALNIE SKRZYNKI KONTAKTOWEJ W TUT. URZĘDZIE PRACY.
/w przypadku problemów z przesłaniem załączników poprzez portal praca.gov.pl prosimy skorzystać z adresu email sekretariat@pupjastrzebie.pl lub w ostateczności ze skrzynki kontaktowej w tut. Urzędzie Pracy./
PROSIMY O ILE JEST TO MOŻLIWE O PODANIE NUMERU TELEFONU KONTAKTOWEGO W CELU USPRAWNIENIA SAMEGO PROCESU REJESTRACJI.
Osoby pracujące za granicą, chcące się zarejestrować w PUP prosimy o wcześniejszy kontakt telefoniczny z pracownikiem na poniżej zamieszczone nr telefonów.
+ 48 32 475 30 12 wew. 16, 17, 18 lub + 48 32 471 44 05